Digitalna transformacija podjetja in določba njene strategije sta v današnjih časih nujna odločitev za vsa podjetja, če želijo biti konkurenčno boljši in uspešni. 60% podjetij lahko doleti izguba, če tega ne želijo uvesti.
Digitalna transformacija podjetja: Kaj to sploh pomeni?
Kaj sploh pomeni pojem digitalna transformacija? Prvo začnimo z osnovnim pojmom: digitalizacija.
Digitalizacija je proces konvertiranja oziroma spreminjanja informacij, ki so v analogni obliki, v digitalno obliko. informacije so organizirane v diskretne enote podatkov, imenovane biti, ki jih je mogoče ločeno nasloviti, običajno v večbitnih skupinah, imenovanih bajti.
Kaj pa je strategija digitalne transformacije?
Strategija digitalne transformacije je koncept, ki opredeljuje vse korake, ki so potrebni za izvedbo implementacije oziroma integracije digitalne tehnologije v vsa področja poslovanja.
To lahko pomeni popolno digitalno transformacijo poslovanja ali posodobitev vseh področij v podjetju, ki so bila pred digitalno transformacijo izven digitalnega sveta.
Zakaj potrebujemo digitalno transformacijo in strategijo digitalne transformacije?
Digitalno transformacijo potrebujemo, ker smo sedaj v času, ko lahko vsakdo ustanovi podjetje in si izbori svojo nišo na svetovnem trgu. Podjetja potrebujejo digitalno transformacijo, da zagotovijo preživetje in trajnost svojega poslovanja. Podjetja morajo rasti in se prilagajati, da lahko konkurirajo z vedno večjimi in razlikujočimi se globalnimi podjetji.
Strategijo digitalne transformacije pa potrebujemo zato, ker podjetjem pripomore k lažji integraciji transformacije in tako poenostavi celoten proces le-tega. Ker je digitalna transformacija lahko zelo dolg proces, strategija močno olajša začetek in celoten postopek lotevanja digitalne transformacije.
5 napotkov za dobro strategijo digitalne transformacije + prikaz na primeru
Kot že vemo je digitalna transformacija podjetja dolgoročen in zahteven proces je določitev strategije le-te pomemben del. Za lažjo določitev poteka strategije smo za vas pripravili 7 napotkov za dobro strategijo digitalne transformacije v podjetju.
-
Vzpostavite skupne smernice uspešnosti v celotni organizaciji
Velik izziv pri ustvarjanju in izvajanju strategije digitalne transformacije je sprememba miselnosti oseb, ki je potrebna za izstop iz cone udobja.
Na koncu je vsaka organizacija navajena na svoje določene procese. Ampak miselnost ‘’Tako mi počnemo stvari’’ lahko podjetje zadrži pri njihovi rasti.
Digitalna transformacija podjetja pomeni uvedbo novih procesov, ki lahko že na začetku povzročijo težave v skoraj vsakem oddelku.
Ustvarite načrt digitalne transformacije, ter določite cilje in vloge. V tem dokumentu morajo biti jasno navedene naloge posameznega oddelka in položaja.
Smernice morajo vsebovati:
- Analizo začetne situacije
- Cilje
- Poslovne vrednote
- Notranjo strukturo
- Načrtovanje akcije digitalizacije
- Novi in stari viri in tehnologije
- Metodologija spremljanja rezultatov
-
Začnite svojo strategijo digitalne transformacije po oddelkih
Na žalost celotnega podjetja ni mogoče prenesti v digitalni svet skozi noč. Je dolgoročni proces, ki lahko traja tedne, če ne kar mesece.
Analiza in prepoznavanje perečih področij in problemov, ki jim je treba posvetiti pozornost, je ključnega pomena za postopno, a tudi uspešno uvajanje sprememb.
Ne bi bilo smiselno začeti procesa digitalizacije v finančnem in računovodskem oddelku, če lahko več sredstev vložite v pridobivanje prometa ali zagotavljanje boljše storitve za stranke.
To preobrazbo lahko celo uporabite za izboljšanje procesa usposabljanja novih in starejših zaposlenih ter racionalizacijo dejavnosti človeških virov s posodobljeno programsko opremo. Imeti izobražene zaposlene pomeni dolgoročno boljše rezultate.
Dajanje prednosti določenim elementom in nalogam lahko pomeni lažji in hitrejši prodor na digitalni trg ter prezgodnji zastoj prodaje.
-
Svojo strategijo zasnujte na razširljivem orodju
Kje in kako gradite svoje podjetje, lahko pogojuje prihodnje operativne zmogljivosti. Pri tem je bistvenega pomena izbira platforme oziroma sistema, ki lahko zadovolji vaše prve potrebe in cilje, vendar je pomembna tudi njena sposobnost prilagajanja prihodnjim potrebam, težavam in potencialni rasti.
Eno izmed podjetij, ki ponujajo sisteme in rešitve na področju digitalizacij je PIA, informacijsi sistemi in storitve d.o.o.
Dodati in razmisliti bi morali še o:
- Prilagodljivost
Vsi sistemi za upravljanje vsebin imajo določene omejitve pri delovanju. To pomeni, da boste morali uporabiti dodatne vtičnike za optimizacijo opravil, kot so notranja obvestila, storitve za stranke in e-poštno trženje.
- Informacije so ažurne
Pomembno je, da je sistema, ki ga uporabljate za svoje podjetje ali spletno trgovino, posodobljen in sinhroniziran v realnem času. Popravljanje majhnih napak je del vsakodnevnih opravil vsakega podjetja.
- Vse je enostavno preseliti
V primeru, da želite svojo spletno trgovino premakniti z ene platforme na drugo, boste cenili orodje, ki vam to omogoča. V nasprotnem primeru lahko izgubite vse svoje podatke in bi v bistvu morali začeti iz nič.
-
Transformirajte klasični model lijaka v model flywheel
To storite še posebno, če se ukvarjate s spletno prodajo oziroma imate v lasti tudi spletno trgovino.
Ena največjih prednosti selitve nakupovalne faze v digitalni medij je, koliko lažje postane izboljšanje poti strank in zmanjšanje trenj, zaradi katerih so stranke zapustile prodajni tok.
Če imate digitalno orodje in zapis celotnega procesa, lahko odkrijete, katera področja vašega poslovanja je potrebno popraviti.
Te informacije vam bodo pomagale, da boste bolj natančni pri svojih dejanjih in stranko pripeljali do boljše uporabniške izkušnje.
Vendar večja pretvorba ni edina prednost; kupca boste lahko nenehno znova vključevali v cikel. Končni lijak postane krog.
Vendar, če želite imeti prodajni krog nad klasičnim lijakom, morate o tem razmišljati že od začetka svojega načrta digitalizacije.
Priporočljivo je pričeti z: :
- Optimizacija spleta
- Odprava ovir na poti in vključevanje drugih prodajnih kanalov za dodajanje vrednosti
- Spremljanje vedenja uporabnikov in avtomatizacija odgovorov na podlagi lokacije ali interakcij
-
Strategija naj bo usmerjena v uporabnika
Končni cilj digitalne transformacije je boljša uporabniška izkušnja.
Če želite izpolniti zahteve digitalne dobe, se osredotočite na pot uporabnika. Začrtajte celotno pot stranke in nato določite, kako lahko z digitalizacijo vsaka stična točka postane izboljšana in učinkovitejša izkušnja.
Spremenite uporabniško izkušnjo v pozitivno, dosledno in na voljo kadarkoli in kjerkoli. Kupci iščejo povečane tehnološke zmogljivosti, enostavnost uporabe in hitro odzivnost. Če se izkušnja ne ujema z njihovimi potrebami, se bodo hitro obrnili h konkurenci.
Kateri sistem je dobra izbira za uporabo?
Zgoraj smo že omenili podjetje PIA, informacijski sistemi in storitve d.o.o., ki je vodilno na področju digitalizacije in reševanju digitalnih težav. Prav za pomoč celotne digitalne transformacije podjetja in njenih delovnih procesov, so ustvarili program ODOS.
Program ODOS omogoča preprosto, celovito in postopno uvedbo digitalne transformacije v organizaciji ali podjetju. S tem pripomore k rasti podjetja in nadgradnje digitalnega poslovanja skladno s potrebami organizacije ali podjetja.
Stalno skrbijo za tehnološki razvoj sistema ter skladnost z zakonskimi določili, ki narekujejo oziroma določajo splošno delovanje posameznih modulov.
Sistem ODOS lahko uporabljajo vse javne ustanove in podjetja. Vsi moduli znotraj sistema se tudi razlikujejo po tipu organizacije.
Katere module pa vse vključujejo?
- Javne ustanove:
- Upravno poslovanje
- Potni nalogi
- Nabava
- Projektno vodenje
- Notranja pravila
- itd
- Podjetja:
- VIP (vhodna in izhodna pošta – arhiviranje)
- Pogodbe
- Odsotnosti
- Sestanki
- Naročilnice
- itd.
SKLEP
Torej digitalizacija je proces konvertiranja oziroma spreminjanja informacij, ki so v analogni obliki, v digitalno obliko.
Strategija digitalne transformacije je koncept, ki opredeljuje vse korake, ki so potrebni za izvedbo implementacije oziroma integracije digitalne tehnologije v vsa področja poslovanja.
Digitalno transformacijo potrebujemo, ker, smo sedaj v času, ko lahko vsakdo ustanovi podjetje in si izbori svojo nišo na svetovnem trgu. Podjetja potrebujejo digitalno transformacijo, da zagotovijo preživetje in trajnost svojega poslovanja.
5 trikov kako ustvariti dobro strategijo digitalne transformacije:
- Vzpostavite skupne smernice uspešnosti v celotni organizaciji
- Začnite svojo strategijo digitalne transformacije po oddelkih
- Svojo strategijo zasnujte na razširljivem orodju
- Transformirajte klasični model lijaka v model flywheel
- Strategija naj bo usmerjena v uporabnika
V današnjih časih se mora podjetje poskrbeti, da se digitalna transformacija podjetja dokaj hitro implementira, sja se tem izogne večji izgubi profita in nezadovoljnim uporabnikom oziroma strankam.
Več o digitalizaciji berite tu: