• Dobavitelji, Novo 13.07.2022

    Razlog, da ne uspete doseči svetlečega prvega mesta na prvi strani Googla, je zelo pogosto nepravilno zgrajena zasnova bloga. Vloga zasnove (o kateri so že sitnarili osnovnošolski učitelji) je v spletnem marjetingu večja, kot se morda zdi na prvi pogled.

    V tem prispevku smo pripravili razlago, ki vas bo prepričala v grajenje zasnove za vaše blog objave, in “step-by-step” navodila, kako se pisanja zasnove sploh lotiti.

    Orientirajte se po prispevku s pomočjo spodnjega kazala:

    zasnova bloga

    Koliko časa naj bi porabili za pisanje zasnove blog zapisa

    To ni nobena skrivnost, prav tako pa ne pocukrana laž – ko se naučite osnovna pravila za pisanje zasnove in z malo vaje, lahko imate celotno ogrodje pripravljeno v manj kot 5-ih minutah.

    Začetniki – tisti, ki so do sedaj blog objave pisali brez predhodnega načrtovanja – bodo na začetku za dobro oblikovano zasnovo porabili cca. 10 – 15 minut. Skozi čas boste opazovali svoj napredek.

    To se nam je zdelo pomembno omeniti, saj lahko teh 5 minut pred pričetkom pisanja prispevka drastično izboljša vaše uvrstitvene rezultate. Kako? Poglejmo v naslednjem poglavju …

    Katerih napak se izognete s pisanjem zasnove bloga

    Načrtovanje poteka dela vam koristi na številne načine in hkrati skrbi, da se izognete napakam, ki se pogosto pojavljajo pri piscih “druge strani” Googla. Te so:

    • pomanjkanje organizacije v vsebini – poglavja so nesmiselno razvrščena; nekaj kar bi bralec naj izvedel preden prične z branjem prispevka, bo omenjeno na koncu vsebine kot naknadna misel,

    • nesposobno sledenja rdeče niti – pisec bo vmes zajadral vstran od bistva in bralca dolgočasil s nepotrebnimi in nekoristnimi podrobnostmi

    • poglavja so neenakomerna (kar se tiče števila besed) – pisec ne bo vedel, kdaj vsebino razvijati dalje, kje je potreben poudarek ipd. Kot rezultat bo eno poglavje štelo 500 besed, ostala pa 100-200,

    Če te napake opažate v svojih (trenutnih) blog prispevkih, je to znak, da se zasnovanja bloga ali:

    1. niste lotili pravilno ali

    2. sploh niste lotili

    Organizacija vsebine kot posledica dobre zasnove bloga na spletni strani Ebonitete.si – Bonitetna ocena podjetja

    Zasnova bloga bo vas naučila, da je brezvezno dolgotvezenje v spletnih vsebinah tisto, kar odganja bralce. Če o neki temi več nimate nič za povedati, je bolje objavo narediti krajšo. Tako je naredila spletna stran Ebonitete.si.

    Poglejmo primer prispevka Bonitetna ocena podjetja na spodnji sliki …

    bonitetna ocena podjetja - zasnova bloga

    Sedaj ko poznamo koristi, se lahko posvetimo dejanjskemu pisanju zasnove …

    Ključna beseda – Prvi korak pisanja zasnove

    Najpomembnejše, najnujnejše, brez česar se nikoli ne boste uspeli uvrstiti na prvo mesto prve strani Googla, je pravilna izbira ključne besede. Tega se lotite pred pričetkom pisanja zasnove bloga. Kaj upoštevati? Pravila optimizacije spletnih strani.

    • delitev ključnih besed na generične in longtail ključne besede

      Ključne “besede” (v bistvu so besedne zveze) se po dolžini in splošnih lastnostih ločijo na dve skupini. Generične ključne besede so kratke besedne zveze, 1-2 besedi, imajo visoki mesečni obisk oz. iskalni volumen, in veliko konkurenco.

      Longtail ključne besede so dolge besedne zveze (3-… besed) in imajo nizki iskalni volumen, prav tako pa malo konkurenco. Pri izbiri ključne besede bodite pozorni na iskalni volumen, ki vam prinese več bralcev.

       

    • search intent ali iskalni namen

      Poznamo tri iskalne namene; to so navigacijski, informativni in “buy.” Vašo vsebino morate prilagoditi iskalnemu namenu ključne besede – to torej vpliva tudi na zasnovo.

      Iskalni namen prepoznate po analizi prvih nekaj strani, ki so se uvrstile za neko ključno besedo.

       

    • uporaba ključne besede v vsebini (& zasnovi)

      Že v zasnovi lahko predvidevate uporabo ključne besede. Ta se more pojaviti v glavnem naslovu (bolj na začeku je, tem bolje), v nekaj podnaslovih, in v vsebini.

       

    Pravilna uporaba ključne besede na spletni strani Paintball-Ljubljana.si

    Poglejte si prispevek na spodnji sliki. Izgleda skoraj kakor spletna trgovina. V resnici je vzet iz spletne strani Paintball-Ljubljana.si in je eden boljših primerov pravilne uporabe ključne besede v spletni vsebini.

    Ne bomo vam povedali na katero ključno besedo ciljajo – s pomočjo povezave Paintball-Ljubljana.si jo skušajte prepoznati sami. Zasnova bloga torej pomaga tudi pri regulaciji gostote uporabe ključne besede.

    paintball - zasnova bloga

    Zasnova bloga obsega pripravo naslova & uvod

    Da je začetek vašega prispevka dober, vam bodo pokazale številke. Če je obiskovalcev, ki preprosto kliknejo na vsebino veliko, je to izpoljnjeno. Kako pa to doseči? Tu se zasnova bloga zopet poveže z optimizacijo oz. SEO.

    Morda ste že slišali za t. i. copywriting. To je “tekstopisje,” v bistvu pisanje spletnih vsebin za marketinške namene. Za veliko število klikov vam pomagajo copywriting triki.

    Za tvorjenje naslova lahko uporabite dva copywriting trika. Prvi je “benefit” oz. korist. Pomeni, da v naslovu navedete korist, ki jo bo od branja prispevka imel bralec. 

    Primer: “20 nepričakovanih nasvetov, ki zagotovljeno izboljšajo vašo uvrstitev” (malenkost pocukran primer). 

    Narediti dober prvi vtis je za spletni marketing zelo pomembno – bralci bodo svoje mnenje o spletni strani ustvarili v prvih 8 – 10 sekundah vsebine. To je dolžina enega ali dveh stavkov. 

    Naučimo se torej zgraditi t. i. “hook” ali, po slovensko kavelj; drugi copywriting trik, ki pritegne bralce. 

    Hook je krajši stavek, postavljen nekje v uvodu, ali začetku blog zapisa, ki bralce prepriča, da berejo dalje. Izraz se pogosto pojavlja ob besedi “teaser” oz. zbadljivka.

    Cilj je v bralcu sprožiti:

    • nemudno zanimanje – pogosto z uporabo “fun facts,” sliko z nečemer obkroženim, nizko ceno, …

    • negativen odziv – slaba čustva kot so presenečenje, nestrinjanje, celo jeza, bralca spodbudijo k nadaljnjemu branju; pogosto boste opazili, da v spletnih vsebinah na začetku stojijo tragično nepravilne trditve, ki vžgejo tisti plamen razburjenja v bralcih,

    • pozitiven odziv – če ste dober šaljivec, lahko poskusite s šalo, sarkastično opazko, ipd.; to v bralcih vzbudi veselje (a deluje redkeje kakor sprožanje negativnega odziva)

    Hook se naj pojavi na začetku vsebine ali v naslovu. 

    Ne pozabite – v glavnem naslovu je potrebno uporabiti tudi ključno besedo vsebine.   

    Kako spletna stran Prvafina.si vzbudi zanimanje v svojih bralcih – Dobaviteljski faktoring

    Na spodnji sliki vidite uvod v prispevek za dobaviteljski faktoring, na katerega smo naleteli na spletni strani Prvafina.si. Pozornost za trenutek preusmerite na spodnjo sliko, kjer vidite prvi odstavek.

    Celoten prvi odstavek deluje kot “hook” za bralca. Ima vse potrebne sestavine – ključno besedo, korist, jedrnatost in sproženje zanimanja – vse to pa načrtuje že zasnova bloga.

    dobaviteljski faktoring - zasnova bloga

    Kako profesionalno razčleniti vsebino (in kaj upoštevati)

    Da lahko vsebino razčlenite dovolj kvalitetno, morate najprej predvideti število besed. Idealno število besed je odvisno od vrste vašega prispevka.

    Minimalno število besed za eno blog objavo je 300 besed. Vse kar je pod to mejo, bo za Google ostalo neopazno, saj je vsebina preprosto prekratka, da bi lahko dovolj doprinesla bralcu. Zgornje omejitve ni.

    Povprečen članek naj bo dolg vsaj med 800 – 1200 besed. Ne pozabite na grafične motnje (slike, GIFs, grafi, razpredelnice, barve, okvirčki, prazen prostor, …)!

    Tuji trg ima v povprečju članke, ki štejejo od 2000 do 5000 besed. K sreči je slovenski trg majhen (kar nam prihrani veliko pisanja), zato takšnih visokih številk ni potrebno loviti.

    Vsebino razdelite tako, da na začetku navedete vse najosnovnejše, najrazumljivjše in najpreprostejše informacije, ki jih bo bralec potreboval za nadaljnje razumevanje vsebine. 

    Ko pripravljate naslove poglavij (H2), upoštevajte naslednje:

    • ključna beseda se naj pojavi vsaj v enem podnaslovu (dodate lahko tudi “benefit”),

    • eno poglavje naj ne šteje več kot 300 besed (razen, če ga delijo grafične motnje in pod-podnaslovi – to so H3 naslovi),

    • če se vam med pisanjem zdi, da bi nekaj bilo potrebno še dodatno razložiti, ne stlačite tega v eno izmed poglavij ampak preprosto naredite novega 

    Idealni 600 besed dolg prispevek bi naj vključeval 3 poglavja in vsaj 3 grafične motnje. Zasnova bloga je tako končana.

    Razdelitev vsebine na spletni strani Magus.si – Skolioza

    Za boljše razumevanje delitve vsebine za spletno vsebino, smo poiskali primer prispevka, ki smo ga našli na uspešni spletni strani Magus.si. V prispevku Skolioza (na sliki) vidite, kako je vsebina razdeljena po poglavjih. Za takšno kakovostno razdelitev je seveda kriva zasnova bloga.

    Prične se s kratko pojasnitvijo teme (kaj je skolioza). Potem si sledijo vrste in simptomi. Z nadaljnjima dvema poglavjima – skolioza pri otrocih in odraslih, se vsebina še bolj podrobno poglobi v obravnavano. Nenazadnje je navedena tudi rešitev za lajšanje bolečine, kjer so celo podane vaje.

    skolioza - zasnova bloga

    Še 2 pravili, ki ju poznati, preden pričnete s pisanjem bloga …

    Omembe vredna so naslednja pravila, ki bodo zagotavljala, da vaša vsebina ostaja razumljiva in s tem bolj privlačna za daljše branje:

     

    • Bralce nagovarjajte direktno – Sicer vsebino pišete za večjo skupino bralcev, toda naenkrat bo vsak bralec vsebino bral sam za sebe. Če ga nagovorite direktno, z njim vzpostavite pomemben stik, ki ga digitalne naprave navadno ne ponujajo. 

    • Ne bojte se o sebi govoriti kot človek z izkušnjami – Formalne vsebine temu močno nasprotujejo, toda vaši bralci bodo bolj cenili iskren nasvet, ali resnične izkušnje, kakor “preverjena dejstva.”

    Skozi pisanje bloga pa vas lahko vodi spodnji posnetek:

     

    Posted by Mitja @ 9:13 am

Povezave