• Novo 11.08.2017

    Spodaj objavljamo povzetek seminarja o spletnem marketingu, katerega prvi del smo objavili tukaj. Ključne besede za ta prispevek so: spletna prodaja marketing oglaševanje

    Spletna prodaja marketing oglaševanje – ključni elementi uspeha pri spletnem nastopu

    Ni verjetno treba preveč dokazovati, da danes na trgu, vedno več podjetij, ugotavlja, da se razvijanju spletnega kanala prodaje, verjetno ni pametno, ne izogibati ali ga ignorirati.

     

    spletna prodaja marketing oglaševanjeVsi podjetniki, ki že več let nastopamo na internetu, se najbrž strinjamo, da je internet kot prodajni kanal lahko zelo učinkovit, za marsikoga izmed nas, pa verjetno predstavlja kar “core” vse prodaje, ki jo ustvarja.

    Hkrati pa vsi, ki se spletnega nastopa lotevamo sistemsko in strateško, vemo, da je internetni kanal tako iz prodajnega kot marketinškega vidika, izredno hitro razvijajoč in dinamičen kanal.

     

    Možnosti, da na tem hitro razvijajočem se kanalu (za katerega verjetno ni dvoma, da se bo razvijal naprej tudi, če mi sami nad njim obupamo) nastopamo marketinško in pa tudi prodajno učinkovito, sta v grobem samo dve.

     

    Ali znanja za učinkovit spletni nastop najamemo od drugih (outsourcing) ali pa jih poskušamo pospraviti pod svojo streho.

     

    Moj iskren nasvet, vsakomur, v vsakem trenutku, po lastnem, večletnem in izključno, spletnem poslu, je, da vsak podjetnik odpre vrata LASTNIM znanjem in izkušnjam.

     

    Spodaj navajam glavne razloge zakaj priporočam znanja o spletni prodaji in marketingu, pospraviti pod lastno streho:

     

    • Razlog 1: če svoj spletni nastop zaupamo drugim, zavestno, pogosto pa tudi ne, da bi se zavedali, vstopamo v odvisen odnos. S čimer samo po sebi ni nič narobe, a splet je tako velik in raznolik, da omogoča uspeh, brez odvisnosti od drugih (četudi mi tega ne verjamemo).

     

    Primer: večina podjetnikov zastavi svoj spletni načrt proti plačljivim oblikam promocije (PPC) in predvsem v Sloveniji (na tujem pa že dolgo ne) velja neko splošno prepričanje, da se z dobrim delom, na neplačljiv način (imenujmo ga SEO), ne da doseči omembe vrednih rezultatov. Čeprav nas ogromno podjetnikov opazuje uspešne spletne, tuje prodajalce, ki delujejo povsem brez plačljivh spletnih kampanj, se doma “tolažimo”, da slednje, največkrat zaradi majhnosti Slovenije, pri nas ni mogoče.

    Če tudi za večino podjetij to najbrž kar drži, pa bi vseeno bil previden, preden bi možnosti, da da se da uspeti tudi brez plačljivih, oglaševalskih kampanj, v Sloveniji,  povsem izključil.

     

    Prednosti neplačljivega (SEO) spletnega oglaševanja v primerjavi s plačljivimi spletnimi kampanjami (vir slike: Seopressor)

     

    • Razlog 2: učinkovit spletni nastop NI ločen kanal od “našega” realnega sveta in prodaje v trgovinah in na terenu


    Internet je velik in vsaka akcija je priložnost za pisanje zgodbe.
    Ki, če je zastavljena strateško, priteguje (marketing) ali prodaja.

     

    Zato zaupati “pisanje spletne zgodbe” eni agenciji, “fizične zgodbe” pa drugi, ni ravno “integracija delovnega procesa”.

     

    Primer:

    Zakaj ne bi npr. trenutne navdušenosti stranke v naši fizični trgovini, takoj prenesli na našo spletno stran? V gostinsko turistični branži srečamo celo goro hotelov in gostinsko, prenočitvenih obratov, ki imajo danes (leta 2017), fizično knjigo pohval in komentarjev.

    Kam se je izgubila elektronska? Ki bi pohvale in na sploh vso interakcijo, prenesla direktno na našo spletno stran?

     

    Marsikdo bo rekel, da je to nepotrebno, saj največji spletni portali tako ali tako omogočajo “ocenjevanje” spletnih strani preko njih.

    A poglejte koliko ocen dobivajo spletne strani na tak način. Razen na straneh, ki omogočajo takojšen nakup (npr. spletne trgovine), elektronskih ocen, v večjem številu, na spletnih straneh podjetij, ne boste našli. Največkrat se celo zgodi, da podjetnik izvaja celo plačljive kampanje ali moleduje naokrog za vsaj kak like, zvezdico ali oceno,…

    A v hotelu in v restavraciji, po obilnem obroku in super postrežbi, je stranka najbolj zadovoljna.  Zakaj ji ob izdaji računa ali ob fizični knjigi ob odjavi iz hotela, ne bi ponudili možnosti elektronske ocene?

    Da ne omenjam, da tovrstne ocene, izvedene seveda na pravilen način, pomagajo k boljši uvrstitvi naše spletne strani v iskalnikih.

    • Razlog 3: spletni uspeh je odvisen od učinkovitosti in kakovosti mreženja

     

    Izdam skrivnost. Če prvo polovico spletnega uspeha predstavlja kakovostno zasnovana strategija spletnega nastopa in kakovostna priprava spletnih vsebin (v pravem času, v pravem mediju, za pravo ciljno publiko), drugo polovico predstavlja sposobnost mreženja in sposobnost gradnje odnosov.

     

    Primer:
    Sam že vrsto let sodelujem s precej freelancerji, pa tudi spletnimi agencijami, ki svoje storitve ponujajo tudi v tujini. Z eno izmed njih smo tekom več letnega sodelovanja vzpostavili prav pristen in lep odnos (preko interneta), rezultat našega sodelovanja, pa je bilo zgrajenih vsega skupaj 6 povezav iz moje mreže spletnih strani, k njim. Pred temi 6 povezavami, so bili na točno določeno ključno besedo v iskalniku Google na 32. mestu. Danes so, že dobrega pol leta, prvi na prvi strani.

     

    Čeprav tega istega ne moremo doseči vedno, za vse besede in za vse stranke, v istem času in s tako malo povezavami, je pa zagotovo, da boljši odnos rodi močnejšo vez, kar pa se odraža v bolj kakovostni povezavi.

    Bolj kot pa so povezave kakovostne (in ne več kot jih je, kot velja splošno prepričanje), večji je njihov vpliv na premik spletne strani v iskalnikih.

     

    Namig:

    Povezava med dvema spletnima stranema je dokaz zaupanja, avtoritete in kakovosti odnosa. In boljši kot je ta v naravi in realnem življenju,  bolj močan je njegov vpliv tudi na spletu.

     

    • Razlog 4: kdor žanje danes, ne bo jutri (če ne bo ostajal na tekočem)

     

    Spletno tekmovanje je kot tekmovanje v formuli 1. Vsi smo drug drug drugemu konkurenca, a vsi si lahko (če razumemo kaj delamo), koristimo in pomagamo. Podobno kot pri formuli 1, prvi voznik utira pot ostalim, vsi ostali prvega motivirajo, da ta ohranja svojo pozicijo.


    A vedno se najde vmes kak, ki želi prehitevati po desni.

     

    Na spletu je enako danes in bo v bodoče.
    Obstajajo “pravila igre” in obstajajo igralci, ki jih spoštujejo in, ki jih kršijo (white hat, black hat).

     

    Če spletni nastop zaupamo drugim, obenem pa sami ne poznamo osnovnih pravil igre, smo sicer lahko prvi. A le tako dolgo, dokler nas sodnik (največkrat Google ali Facebook), ne opazi. Potem smo izločeni iz igre (naša spletna stran je deindeksirana iz npr. Googlovega indeksa).

    Razumeti to zadošča, da ne bomo želeli spletnega nastopa zaupati nekomu, ki nima namena transparentno pokazati poti po kateri namerava peljati našo spletno zgodbo.

    Preberite še: 5 točk, ki jih mora upoštevati vsaka spletna stran, če želi biti učinkovita

    Oznake besedila: spletna prodaja marketing oglaševanje

    Posted by Mitja @ 7:51 am

Povezave